- kreative løsninger for bedre kommunikasjon - |
|
Nyheter |
ASK |
Tegnspråk |
Pictogram |
Bøker |
Kjøpe |
Om oss |
Hovedsiden |
Søknad
til hjelpemiddelsentralen - om kommunikasjonshjelpemidler Hvordan søker du om hjelpemidler? Når du eller noen av dine nærmeste får behov for et hjelpemiddel, tar dere kontakt med kommunehelsetjenesten der dere bor. Vanligvis er det en ergoterapeut, fysioterapeut, PP-tjenesten eller legen din som hjelper deg med å sette fram søknaden. Men foreldre eller en spesialpedagog som kjenner brukeren godt kan også søke. Ferdig utfylt søknadsskjema sendes sammen med eventuelle hjelpeskjema til NAV Hjelpemiddelsentral i fylket ditt. Nedenfor finner du linker til skjemaene som må benyttes hvis du vil søke hjelpemiddelsentralen om å få låne et kommunikasjonshjelpemiddel. Les nøye teksten i de aktuelle skjemaene og besvar spørsmålene så grundiog du kan. Behandlingen av søknaden går vesentlig raskere hvis du sender med all nødvendig informasjon allerede når du leverer søknaden. Skjema for søknad om kommunikasjonshjelpemidler fra NAV hjelpemiddelsentral Søknadsskjema hjelpemidler m.m. Hjelpeskjema for data-/kommunikasjonshjelpemidler Hjelpeskjema for trening og stimulering (for personer under 26 år) |
DagligData
AS Grinivegen 3, 3721 Skien |
Telefon: 35 51 94 00 |
Telefaks: 35 51 94 01 |
E-mail: firmapost@dagligdata.no |
Denne siden ble sist endret 27.08.2008 © DagligData AS, Skien. Org.nr. NO 985 591 393 MVA |